Aller au contenu
costaud

Nvidia shield Android tv

Recommended Posts

Bonjour à tous

heureux de vous annoncer que mon problème est résolu et je vais vous en donner les détails, pour ceux à qui ça intérresse.

Finalement, j'ai essayé le DHCP et ça n'a pas mieux fonctionné, je pense que c'est normal car il faudrait que je configure mon modem en DHCP ce qui n'est pas le cas.

Donc, pour que la prcédure de paramétrage en manuel fonctionne, j'ai mis le chiffre 24 pour "la longueur du préfixe réseau"  (j'avais mis 20 ..) et je n'ai rien saisi dans les valeurs des DNS1 et DNS 2, la connection s'est faite desuite à Google, et là je charge la mise à jour qui est partie automatiquement.

Je précise que je n'ai pas de BOX, donc je rappelle ma configuration:

- modem Olitec WF 402 G  (configuré manuellement avec IP, DNS, masque s/R, passerelle, fournies par mon FAI)

Données entrées sur le NVIDIA SHIELD Android TV:

- nouveau réseau, nom de ma connexion, manuel, longueur préfixe réseau = 24, IP du boitier (de mon choix), valider DNS1 et 2 sans valeurs.

Voilà, j'espère que ça aidera ceux qui ne sont pas configurés en DHCP  (IP automatique)

à bientôt

installation et mise à jour terminée. Pas de soucis pour lire les vidéos sur clés USB mais j'ai 1 film pour lequel je n'ai pas de son, l'audio est en DTS-HD (HRA-core).

Je n'ai pas d'ampli audio avec HDMI, et je voulais savoir comment configurer la Shield pour avoir le son sur la TV avec le DTS-HD  ?

merci

Salut à tous, j'ai aussi un problème de son DTS.

Aucun son ne sort. Pas de problème pour ceux avec un son en Dolby. 
C'est normal ou ma Shield à un kouic quelque part? 

Je lis avec Kodi et j'ai aussi essayé avec le lecteur Google par défaut. Par contre avec VLC là il y a du sont mais en PCM 
Le Shield est branché en HDMI à mon téléviseur qui elle est connecté en HDMI à mon Home Cinéma. (Son par L'HDMI avec l'ARC) 
J'ai aussi essayé avec ma TV branché en optique mais même résultat. 

Merci d'avance à ceux qui pourront m'éclairer.

Bonjour à tous

je reviens au sujet du manque de son sur certaines vidéos. Après recherches et pour faire court, la Shield n'a AUCUN décodeur audio, dont tous les Dolby et DTS, HD ou pas, ne sont pas décodés. Il faut passer par un ampli (HDMI) doté des décodeurs en question ou avoir une TV qui possède ces mêmes décodeurs audio. Pour éviter la prise de choux à ceux qui sont concernés par ce problème, je vais vous dire ce que je viens de faire de très simple ... avec la Shield, télécharger VLC sur GooglePlay, installer, le tour est joué. VLC dispose d'une armada de décodeurs audio y compris les versions HD du DTS et autre Dolby. Je viens d'en faire l'essai avec une vidéo en H265  DTS-HD ... c'est tout bon..

Voilà

Alors, voilà une info de la part de Nvidia, la mise à jour 3.0 portera sur le passage à android TV 6.0, et comme l'amélioration de la qualité d'image est importante pour eux, au vu des retours utilisateurs, ce sera pour la mise à jour 3.1 et + que cette partie d'amélioration sera intégrée ;)

ManuelGuzman:
Thank you for your feedback. Picture quality is very important to us and we’re currently working on enhancements.
Our next software update (3.0) will upgrade SHIELD to Android 6.0 Marshmallow. The following update (3.1), and subsequent updates, will include enhancements for picture quality.

Mise à jour 3.0 dispo )

Reste à attendre la 3.1 :)

What's New?

Android™ 6.0 Marshmallow Upgrade

There's more to love about NVIDIA® SHIELD™ Android TV with Android 6.0 'Marshmallow'.

• Enjoy a new background for your home screen, plus a redesigned Google Play Store.

• Customize the recommendations row or re-order your app and game tiles. Go to Settings > Preferences > Home screen.

• Turn your SD card or external USB storage into encrypted internal storage for your apps and games.

• Set up a new SHIELD without any typing. Just say "OK Google, set up my device" from your phone and your Google account and Wi-Fi password will be automatically transferred to your TV.

• New SHIELD Features

•  
  • Access the power menu on the home screen by holding the Back button.

• Seamlessly switch between surround sound and headset audio in Netflix app.

• Added wireless support for SHIELD controller when charging via USB, including headset audio and voice search.

• Improved color support for YUV 4:2:0 video playback.

• Option to set 1080p 60Hz resolution on Ultra HD TVs.

• Option to set RGB Full Range. Go to Settings > HDMI > Dynamic Range.

• Improved support for Denon receivers.

• CEC volume control for more audio receivers.

• Supports the new Vulkan™ API for high-efficiency access to SHIELD’s graphics hardware.
    Optimizations for New Apps and Games

Mise à jour 3.2 disponible ;)

What’s New?

Netflix in HDR
SHIELD is the first Smart TV box to support Netflix in HDR! Pair with an HDR TV and enjoy brighter highlights, more detail in dark scenes, and a wider color range. One hundred hours of HDR shows are coming this summer. Learn more here: https://shield.nvidia.com/support/nvidia-android-tv/faq#hdr

YouTube 4K 60FPS
Watch YouTube videos in 4K Ultra HD resolution at a smooth 60 frames per second—only on SHIELD.

VUDU in 4K
Catch up on the latest movies and binge-watch TV series. VUDU supports UltraViolet and Disney Movies Anywhere playback, as well as 4K and voice search.

Dolby Atmos
Enjoy a home theater experience with rich Dolby® Atmos surround sound pass-through in VUDU, MX Player, SPMC, and SHIELD’s preinstalled Photos & Videos app.

Best Universal Search
Perform a natural language search for music, movies, TV shows or games and get results from over 60 apps including top new additions: Netflix, VUDU and Spotify.

Media Streaming – At Home and On the Go
With PLEX Media Server now built-in, you can stream your personal media collection from SHIELD to mobile devices, even outside the home. Accelerate your media (even from a NAS) with SHIELD’s HD transcode. Learn more here: https://shield.nvidia.com/support/nvidia-android-tv/faq#plex

More Top Apps Streaming to Your TV
If you’re a sports fan you can now stream all WatchESPN has to offer. Music lovers now have access to Spotify. For news junkies, NBC News was recently added and CNNGo, NPR and ABC News were announced as coming soon to Android TV. Family-friendly programming will get a major boost with WATCH ABC, Freeform, Disney Channel, Disney Jr. and Disney XD, and Nick, all of which have also been announced as coming soon to Android TV, along with Viacom’s MTV and Comedy Central.

Automatically Turn your TV Off
Rounding out our HDMI CEC support, SHIELD now automatically turns off your TV when SHIELD sleeps. Enable in Settings > HDMI > HDMI-CEC preferences.

Share SHIELD Folders with a PC
Access SHIELD folders from a network PC or Mac and enjoy drag-and-drop file sharing. Enable in Settings > Storage & reset > Access SHIELD folders on PC.

Mount Network Storage
Mount a network attached storage device (NAS) to SHIELD to access your complete media collection. Stream this media to mobile devices using the Plex app and SHIELD’s HD hardware transcode. Set up in Settings > Storage & reset > Network storage.

Improved Picture Quality
Enable YCbCr 4:4:4 color space for improved video quality on supported TVs. Go to Settings > HDMI > Color space.